OFERTA

Rectangle 2609
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna posiada pełne uprawnienia do badań psychologiczno-pedagogicznych, a wydawane opinie, jako dokumenty prawne – są respektowane przez wszystkie szkoły oraz Komisje Egzaminacyjne podczas egzaminów zewnętrznych – (sprawdzianów po szkole podstawowej i na maturze) oraz podczas oceniania wewnątrzszkolnego. Nadzór Pedagogiczny nad Niepubliczną Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną  w Kętrzynie sprawuje Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
 
Badania, które wykonujemy w Poradni:
  • diagnoza dysleksji rozwojowej (dysgrafii, dysortografii),
  • diagnoza specyficznych trudności matematycznych (dyskalkulia),
  • diagnoza gotowości i dojrzałości szkolnej,
  • diagnoza przyczyn trudności i niepowodzeń szkolnych,
  • badania psychologiczne w związku z nadpobudliwością i zaburzeniami zachowania,
  • diagnoza inteligencji,
  • diagnoza osobowości,
 
Diagnoza składa się z 2 lub 3 spotkań – zależnie od wieku i tempa pracy dziecka. Pierwsze spotkanie przeznaczone jest na zebranie potrzebnych informacji od Rodziców oraz rozpoczęcie badania dziecka. Kolejne spotkania to kolejne etapy badania – trwają po ok. 60-90 min. Na ostatnim wydajemy opinię psychologiczno-pedagogiczną, omawiamy wyniki, podpowiadamy jakie są możliwości treningów/terapii. Zawsze odpowiadamy na wszystkie pytania i wątpliwości.

Diagnoza dorosłych ∨

Prowadzimy szeroki zakres diagnostyki psychologicznej. Obejmujemy pomocą diagnostyczną i terapeutyczną osoby dorosłe w zakresie:
  • zaburzeń nerwicowych związanych ze stresem
  • zaburzeń depresyjnych i lękowych
  • zaburzeń emocjonalnych
  • zaburzeń osobowości
  • fobii społecznych
  • zaburzeń odżywiania (anoreksja, bulimia)
  • stresu pourazowego (PTSD)
  • terapii par, małżeńskiej
  • dysleksji dorosłych
  • nadpobudliwości psychoruchowej dorosłych (ADHD)
  • diagnoza inteligencji,
  • diagnoza osobowości,
Zajmujemy się badaniami i wystawianiem opinii psychologicznych dla osób dorosłych np. do Zespołu Orzekającego oraz terapią i poradnictwem psychologicznym.

W psychoterapii systemowej rodzinę traktuje się jako system, w którym obowiązują wszystkie prawa ogólnej teorii systemów.  Jakość życia i zdrowie psychiczne wszystkich przedstawicieli systemu rodzinnego zależą od stopnia odczuwanego wsparcia, bliskości oraz umiejętności stosowania właściwych strategii w różnych sytuacjach konfliktowych nieodłącznie towarzyszących życiu rodzinnemu. Jeśli więc w jakimkolwiek punkcie systemu pojawiają się problemy, to zakłada się, że dotyczą one całego systemu. Jeśli pragniemy zmienić jakiś element systemu, zmianie ulegną wszystkie pozostałe, itd .Celem terapii w ujęciu systemowym jest interweniowanie w system rodzinny poprzez dostarczanie nowych informacji, tak by rodzina sama mogła dostosować się do zmian wynikających z wydarzeń życiowych, czy zadań związanych z cyklem życia.

Szkolenia i warsztaty dla dzieci: edukacyjno-wyrównawcze dla dzieci nieśmiałych dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową dla dzieci z zespołem aspergera arteterapia terapia pedagogiczna instrumental enrichment socjoterapia rehabilitacja programowanie podstawy biznesu języki obce. Istotną gałęzią naszej działalności jest aktywność szkoleniowo-edukacyjna. Właściwie od początku istnienia naszej poradni, czyli od roku 2011 realizujemy projekty dydaktyczne związane z upowszechnianiem wśród nauczycieli i rodziców najnowszej wiedzy związanej z coraz częstszymi wśród uczniów dysfunkcjami rozwojowymi, takimi jak dysleksja i dyskalkulia, czy różnorodnymi zaburzeniami okresu adolescencji. Prowadziliśmy je zarówno w formule krótkich, kilkugodzinnych szkoleń dla rad pedagogicznych, jak i dłuższych (dwu- trzydniowych) kursów połączonych z zajęciami warsztatowymi. Nasi pracownicy to dyplomowani pedagodzy, nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem w praktyce szkolnej, psychologowie, nauczyciele akademiccy. Na użytek konkretnych tematów zatrudniamy również współpracujących z nami psychologów i wykładowców spoza poradni tak, aby zapewnić naszym klientom najwyższy poziom kompetencji i satysfakcji. Staramy się być zawsze na bieżąco i wiedzieć, co w trawie piszczy, dlatego nie korzystamy z gotowych programów czy prezentacji szkoleniowych, ale każdorazowo aktualizujemy program szkolenia o najnowszy stan wiedzy na dany temat i profilujemy go, dostosowując do potrzeb i oczekiwań konkretnego klienta. Naszą domeną jest tematyka psychologiczno-pedagogiczna, dlatego swoją ofertę kierujemy przede wszystkim do szkół i placówek dydaktyczno-wychowawczych. W swoim programie mamy również tematy adresowane do innych grup pracowniczych, związane z tak powszechnymi dziś zjawiskami, jak mobbing, wypalenie zawodowe czy zasady efektywnej organizacji pracy w zespole.

Jak wyglądają psychotesty dla kierowców?
 
W ostatnim czasie można zaobserwować wzrost znaczenia i ingerencji orzecznictwa psychologicznego oraz lekarskiego w różnych dziedzinach naszego życia. Psychotesty do pracy prowadzimy z wykorzystaniem obowiązującej w Polsce metodologii badań psychologicznych, szybko i bezstresowo. Ponadto posiadamy wszelkie wymagane zezwolenia konieczne do prowadzenia psychotestów na kierowce i wystawiania odpowiednich orzeczeń i opinii. Oferujemy pełny zakres profilaktycznych badań psychologicznych w ramach medycyny pracy oraz badań kwalifikacyjnych.
 
Poradnia świadczy usługi w zakresie badań:
  • kierowców oraz kandydatów na kierowców w ramach wszystkich kategorii prawa jazdy,
  • kierowców pojazdów uprzywilejowanych oraz kierowców pojazdów służbowych(przedstawiciel handlowy, przedstawiciel medyczny),
  • kierowców skierowanych przez policję na badania w wyniku:
  • przekroczenia 24 punktów karnych,
  • prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu lub innego środka psychoaktywnego,
  • spowodowania wypadku drogowego
  • instruktorów, egzaminatorów oraz kandydatów na instruktorów, egzaminatorów nauki jazdy,
  • kierowców TAXI, tramwajów, pojazdów sportowych,
  • strażaków OSP, osób przewożących materiały niebezpieczne,
  • osób skierowanych przez lekarza, jeżeli w wyniku badania lekarskiego została stwierdzona konieczność wykonania badania psychologicznego.
  • operatorów wszelkiego rodzaju sprzętu budowlanego: ciężkiego oraz zmechanizowanego (operatorów wózków widłowych, koparek, koparko-ładowarek, dźwigów, suwnic),
  • osób wykonujących pracę na wysokościach, oraz innych zawodów wymagających szczególnej sprawności psychofizycznej.
 
Psychotesty kierowców zawodowych oraz amatorów (osoby kierujące pojazdami w celach służbowych):
  • kierowców zarówno prowadzących samochód w celach służbowych (np. przedstawiciele handlowi),
  • jak i zawodowych w ramach wszystkich kategorii prawa jazdy
  • kierowców pojazdów uprzywilejowanych
  • instruktorów nauki jazdy
  • egzaminatorów nauki jazdy
  • osób ubiegających się o pozwolenie do kierowania tramwajem oraz kierujących tramwajem
  • kandydatów na kierowców oraz kandydatów na instruktorów i egzaminatorów
  • kierowców wykonujących transport drogowy (przewozy pojazdem powyżej 3,5 tony oraz przewożących pasażerów)
  • przedsiębiorców wykonujących osobiście transport (samozatrudnienie)

Psychotesty kierowców skierowanych na badania na wniosek lekarza lub Komendy Policji:
  • kierowców skierowanych na badania przez Policję w wyniku przekroczenia 24 punktów karnych
  • osób prowadzących pojazd w stanie nietrzeźwości lub po użyciu środka działającego podobnie do alkoholu
  • sprawców wypadków, w których pojawili się zabici lub ranni
  • kierujących skierowanych przez lekarza, jeżeli w wyniku badania lekarskiego stwierdzona zostanie konieczność przeprowadzenia badania psychologicznego

Psychotesty operatorów i osoby wymagające pełnej sprawności psychoruchowej (kieruje lekarz):
  • operatorów wszelkiego rodzaju sprzętu budowlanego, ciężkiego (np. koparek, dźwigów), wózków widłowych, żurawi, suwnic i innego sprzętu wymagającego specjalistycznych badań psychologicznych
  • osób pracujących na wysokości.
 
Na czym polegają psychotesty?
 
Aby szybko i sprawnie przejść psychotesty dla kierowców należy przyjść wypoczętym i wyspanym, a w dniu poprzedzającym psychotesty na prawo jazdy należy nie spożywać alkoholu ani innego środka psychoaktywnego.
Ponadto na psychotesty dla kierowców należy zabrać ze sobą:
 
  • Dokument tożsamości (prawo jazdy, dowód osobisty lub paszport).
  • Aktualne okulary bądź soczewki kontaktowe jeśli używamy.
  • Skierowanie na badanie psychologiczne wystawione przez Policję, pracodawcę lub lekarza, jeśli zostało wystawione.
 
Badanie trwa ok. 1-1,5 godziny i zakończone jest szczegółowym omówieniem uzyskanych wyników oraz wydaniem odpowiedniego orzeczenia.
 
Pracownia wyposażona jest w aktualny zestaw testów psychologicznych oraz nowoczesny sprzęt pomiarowo-kontrolny, który umożliwia prowadzenie badań oraz przeprowadzenie psychotestów do pracy (psychotesty kat B przykłady):
 
Profesjonalna i nowoczesna ciemnia kabinowa, gdzie wykonujemy badania widzenia zmierzchowego oraz reakcji na olśnienie.
Jej głowne zastosowanie w diagnozie widzenia w mroku i wrażliwości na olśnienie. Wyposażenie pracowni w ciemnię kabinową umożliwia przeprowadzanie psychotestów na kierowcę bez konieczności adaptacji osobnego pomieszczenia. Aparat tego typu może znajdować się w jednym pomieszczeniu wraz z pozostałymi. Ciemnia kabinowa standardowo wyposażona w zestaw aparatów pomiarowych, tj. pierścień Landolta i noktometr, w opcji także aparat widzenia kontrastu. Kabina zawiera wentylator wyciągowy, w opcji możliwość zastosowania podglądu przez system wideo. Cechy:
 
Wirometr, którym badamy umiejętności spostrzegania ruchu, oceny prędkości obiektów.
Służy do oceny podejmowania decyzji i radzenia sobie w sytuacji trudnej i niejednoznacznej. Wykorzystywany w psychologi transportu do badań:
  • Możliwość wielokrotnego montażu i demontażu.
  • Stałe warunki badania, a także odporność na manipulację ze strony badanych, poprzez zastosowanie przegrody oddzielającej badanego od aparatury pomiarowej.
  • Oddzielne oświetlenie pierścienia.
Cechy aparatu:
  • natychmiastowa gotowość po włączeniu,
  • długość cyklu: 40 sekund
  • łatwość obsługi, ergonomiczny pulpit sterujący
Zakres badania prędkości: 200, 400 i 600 obr./min. Prezentacja wyników:
  • w formie procentowych różnic prędkości
  • z automatycznym obliczeniem średniej i liczby błędów
 
Stereometr służy do pomiaru widzenia przestrzennego, oceny odległości.
Stosowany do badań w zakresie oceny widzenia stereoskopowego (psychotesty na prawo jazdy). Stosowany do badań kierowców, operatorów wózków jezdniowych, pracowników wysokościowych, operatorów dźwigów, suwnic, pracowników obsługujących urządzenia w ruchu, instruktorów i egzaminatorów. Cechy: zabudowana konstrukcja. Ustawianie prętów następuje przy pomocy przycisków. Odczyt wyników przez układ elektroniczny z prezentacją na wyświetlaczu LCD. Wybrane cechy:
  • grubość prętów 10mm.
  • prezentacja prawidłowego ustawienia
  • dwie główne pozycje wyjściowe badania (bliż/dal)
  • dwie dodatkowe pozycje wyjściowe badania
  • łatwość obsługi
 
Nowoczesny miernik czasu reakcji – aparat przeznaczony do pomiaru szybkości, adekwatności i równomierności reakcji na bodźce świetlne i dźwiękowe.  Stosowany w takich dziedzinach jak:
  • badania kierowców / psychotesty dla kierowców (psychologia transportu)
  • badaniach innych grup zawodowych (psychologia pracy)
  • badania naukowe
Prezentacja wyników:
  • z dokładnością do 2 miejsc po przecinku i automatycznym wyliczeniem:
  • średniej,
  • czasu minimalnego i maksymalnego
  • rozpiętości,
  • liczby i rodzaju błędnych reakcji : brak reakcji, reakcja na niewłaściwy bodziec, reakcja niewłaściwym przyciskiem, reakcja przedwczesna.
 
Aparat do oceny koordynacji wzrokowo-ruchowej z liniowym układem bodźców (aparat piórkowskiego). Wyposażony w nowoczesną elektronikę pomiarową, czytelny wyświetlacz LCD i ergonomiczny moduł sterujący. Zalety: Trwałe, niezniszczalne przyciski i wytrzymała na przeciążenia obudowa aparatu. Badane cechy:
  • szybkości reakcji psychomotorycznej w tempie narzuconym;
  • koordynacja wzrokowo – ruchowa;
  • zdolność koncentracji uwagi;
Aparat umożliwia przeprowadzenie psychotestów na kierowce w:
  • tempo narzucone : 60, 75, 93, 107, 125, 150 bodz/min.
  • tempo dowolne: 30, 60, 90, 120 sek, lub 30, 50, 70 i 90 bodz.
Automatycznie oblicza:
  • ilość zaprezentowanych bodźców,
  • ilość prawidłowych reakcji
  • ilość pominięć
  • ilość reakcji błędnych
  • czas potrzebny na wykonanie badania
  • procentową ilość prawidłowych reakcji
Umożliwia przerwanie badania w dowolnym momencie, bez utraty wyników.
 
Tablice służące do badania (psychotesty dla kierowców) oceny koordynacji, podzielności i przerzutności uwagi w warunkach presji czasowej.
Tablica ćwiczebna + 2 tablice przeznaczone do badania
 
Aparat krzyżowy do badania koordynacji wzrokowo – ruchowej
Przeznaczony do psychpotestów kierowców, instruktorów, egzaminatorów, pracowników na stanowiskach wymagających określonej sprawności psychofizycznej. Wyposażony w nowoczesną elektronikę pomiarową, czytelny wyświetlacz LCD i ergonomiczny moduł sterujący. Zalety: Trwałe, niezniszczalne przyciski i wytrzymała na przeciążenia obudowa aparatu. Badane cechy:
  • szybkości reakcji psychomotorycznej,
  • koncentracja uwagi,
  • dokładności spostrzegania,
  • szybkość podejmowania decyzji
  • odporność na zmęczenie
  • stosowany także w diagnostyce klinicznej
Aparat umożliwia przeprowadzenie badania:
  • tempo narzucone : 30, 50, 70, 90 bodz/min.
  • tempo dowolne: 30, 60, 120 sek, lub 49, 73,98 bodz.
Automatycznie oblicza:
  • czas trwania badania
  • ilość zaprezentowanych bodźców,
  • ilość trafnych (poprawnych) reakcji
  • ilość błędnych reakcji
  • brak reakcji (ilość bodźców pominiętych)

Poradnia organizuje i prowadzi zajęcia pedagogiczne dla dzieci z trudnościami w nauce (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia), zajęcia logopedyczne, terapię ręki oraz terapię dla dzieci z elementami Integracji Sensorycznej.

EEG Biofeedback powszechnie nazywany jest „terapią XXI wieku”. Metoda ta umożliwia trening poprawiający efektywność pracy mózgu ucznia i kontrolę nad procesami fizjologicznymi zachodzącymi w organizmie, pomaga odpowiednio się relaksować i radzić sobie w trudnych sytuacjach.
 
EEG Biofeedback jest skuteczną metodą terapii stosowaną przy:
  • zespole nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD i ADD)
  • zaburzeniach rozwoju psychomotorycznego wieku dziecięcego
  • zaburzeniach uczenia się: specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu, w tym dysleksji, problemach w zdobywaniu umiejętności matematycznych, w tym dyskalkulii
  • impulsywności i agresji oraz zaburzeniach zachowania
  • zaburzeniach rozwoju mowy w trakcie zajęć logopedycznych
  • autyzmie i syndromie Aspergera
  • terapii uzależnień
 
Do treningu wykorzystywana jest komputerowa technika, za pomocą której dokonuje się jakościowej i ilościowej oceny zapisu fal mózgowych (EEG) z różnych obszarów mózgu. Komputer wyposażony jest w specjalną przystawkę do sprzężenia zwrotnego. Informacje uzyskane w ten sposób pozwalają kontrolować i poprawiać obserwowane parametry, a tym samym czynność fizjologiczną. Dzięki systematycznemu treningowi dziecko uczy się pozytywnie zmieniać wzorzec generowanych fal mózgowych. Wyraźne i zauważalne zmiany w funkcjonowaniu ucznia (poprawa koncentracji, zdolności poznawczych, uspokojenie, wyciszenie emocji) pedagodzy obserwują już po 20 systematycznych treningach w ciągu jednego roku szkolnego (nie rzadziej niż raz w tygodniu). Trening/terapia metodą EEG Biofeedback jest nieinwazyjna i nie ma żadnych skutków ubocznych.
Treningi umiejętności społecznych prowadzone są dla różnych grup, uczestnikami są osoby z zaburzeniami w umiejętnościach społecznych (osoby z zaburzeniami psychicznymi, zespołem Aspergera, autyzmem), jak i młodzi menadżerowie, studenci.
 
Trening umiejętności społecznych to technika behawioralna oparta o teorię uczenia się i strategię rozwiązywania problemów. Trening ten ma ściśle określony, powtarzalny schemat. Najczęściej stosowane techniki pracy to odrywanie ról, modelowanie, udzielanie wzmocnień i informacji zwrotnych, przydzielanie zadań domowych. Treningi umiejętności społecznych przynoszą lepszy efekt gdy odbywają się podczas zajęć grupowych. Każde spotkanie treningowe rozpoczyna się od przypomnienia celów treningu oraz omówienia korzyści jakie mogą wynikać z ćwiczenia sprawności komunikowania się z ludźmi. Często wraca się również do przypomnienia tych elementów rozmowy, które ułatwiają kontakt (mimika, gestykulacja, kontakt wzrokowy, poprawność językowa, postawa ciała). Omawia się następnie sytuacje trudne, wywołujące zagrożenie, bezradność czy lęk. Aby lepiej zobrazować daną sytuację wykorzystuje się przygotowane wcześniej nagrania wideo. Tematyka tych krótkich filmów dotyczy podstawowych trudnych sytuacji życiowych. Taki sposób pracy umożliwia lepsze skonkretyzowanie i możliwość dokładniejszej analizy pojawiających się problemów. Uczestnicy odpowiadają na wiele pytań takich, jak : Gdzie? Kiedy? Dlaczego? Do czego dąży? Jakie są prawa i obowiązki osoby wobec innych? Jakie potrzeby wyraża uczestnik scenki? Taka dokłada analiza doprowadzić pomaga uczestnika treningu do określenia swojego celu oraz przeszkód uniemożliwiających osiągnięcie go.
 
Aby jeszcze dokładniej przyjrzeć się i poczuć sytuację , odgrywa się scenki przedstawiające omawiany problem. Aktorami są sami uczestnicy treningu, często jednak zwłaszcza początkowo są to również terapeuci. Po odegraniu ról na żywo omawia się wszystkie elementy, włączając do dyskusji wszystkie osoby uczestniczące w treningu. Następny etap to modelowanie takiej metody pokonania trudności, która wydaje się najbardziej właściwa. Konkretne nowe elementy zachowania utrwala się poprzez ponowne odegranie scenki. Po zakończeniu rozmawia się o konkretnych dobrze wykonanych elementach zadania. Trening kończy się przydzieleniem zadania domowego.
 
Kiedy techniki prowadzenia rozmowy są już bardziej zrozumiałe i przećwiczone wprowadza się kolejny element rozszerzający trening o umiejętności definiowania problemu, szukania alternatywnych rozwiązań, rozpatrywania pozytywnych i negatywnych stron każdego rozwiązania, wybór optymalnego i wprowadzenie go w życie. Ważne aby w treningu brali aktywny udział wszyscy uczestnicy, istotne jest by każdy mógł wypowiedzieć się o problemie i być wysłuchanym. Podsumowując można powiedzieć, że dobrze przeprowadzony trening będzie składał się z trzech podstawowych elementów:
  • zdobywanie wiedzy – wiem, co trzeba zrobić
  • nabywanie umiejętności – umiem to zrobić
  • generalizacja umiejętności – to, co już umiem, wykorzystuje w codziennym życiu.

Terapia indywidualna jest formą leczenia szeroko rozumianych zaburzeń w funkcjonowaniu psychicznym powodujących doświadczanie przez pacjenta dyskomfortu i cierpienia. Głównym celem terapii jest wypracowanie wspólnie z pacjentem bardziej konstruktywnych sposobów radzenia sobie i doprowadzenia do osiągnięcia przez pacjenta bardziej adaptacyjnego i dojrzalszego funkcjonowania. Najczęściej terapia indywidualna rozpoczyna się jednym lub kilkoma spotkaniami wstępnymi, zwanymi konsultacjami albo wywiadem. Terapia odbywa się zazwyczaj z częstotliwością jednego spotkania w tygodniu, trwającego zwykle 50 minut. Terapia długoterminowa trwa od kilku do kilkudziesięciu miesięcy, krótkoterminowa od kilku do kilkunastu spotkań.

„Doświadczenia Własne” to wyjątkowa oferta skierowana do osób pragnących zgłębić tajniki swojej psychiki i emocji poprzez interaktywne warsztaty i ćwiczenia. Program ten łączy teorię psychologiczną z praktycznymi ćwiczeniami, umożliwiając uczestnikom lepsze zrozumienie siebie, swoich relacji i mechanizmów, które kierują ich zachowaniem.

Alive Clinical to zaawansowany program komputerowy, który wykorzystuje biofeedback i technologię neurofeedbacku do pomocy w terapii psychologicznej. Program ten został stworzony z myślą o psychologach, terapeutach i innych specjalistach zajmujących się zdrowiem psychicznym, którzy chcą wzbogacić swoje praktyki o nowe metody wspierające proces terapeutyczny.